27 June, 2019 at 9 30 AM-1 July, 2019 at 11 08 AM
İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından, Dijital Reklamcılık Çalıştayı gerçekleştirildi.
Ayazağa – Maslak Yerleşkemizdeki çalıştayda, akademi, reklam ve dijital reklam camiasından isimler bir araya geldi.
Ender Merter’in moderatörlüğünü üstlendiği çalıştayda, reklamcılık sektöründen Ahmet Terzioğlu, İlker Gaon, Murat Berkant,“Dijital çağda reklamcılık nereye gidiyor?”, “Dijital reklamcılık televizyon reklamlarını nasıl etkiler?”, “Sosyal medya reklam içeriklerinin üretimini nasıl yönlendiriyor? ”gibi sorulara yanıtlar aradı.
Prof. Dr. Makal: Sunum teknikleri değişti.
Çalıştayda konuşan Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Oğuz Makal, son zamanlarda reklamcılık sektöründe önemli değişimler yaşandığını belirterek, ‘‘Açık hava reklamcılığı geçmişte bu kadar yaygın değildi. Bununla birlikte reklamların artık sunum teknikleri de değişti. Geçmişte 15 saniyelik reklamlar sadece satın almaya yönelikken bugün artık hafızada kalmaya, yer edinmeye ve edinilen o yeri sürdürmeye yönelik reklamlar üretiliyor.’’ diye konuştu.
Reklam içeriklerinin artık dijital mecraya göre uyarlandığını kaydeden Makal aynı zamanda sosyal medya alanındaki müşteri profillerinin geleneksel medya ile aynı olduğunu söyledi.
Ülkemiz reklamcılıkta 32. sırada
Reklam sektörünün büyüdüğünü ve dijital reklamcılığın televizyonun önüne geçtiğini vurgulayan Ender Merter ise, “Türkiye reklam sektöründe 2018’de 2,9 büyüme gösterdi. Dünyada 600 milyar dolar olan reklam pastasından 11 milyar TL’lik pay ile 32. sıradadır” diyerek dünya ve Türkiye’deki reklam sektörüne ilişkin tespitlerde bulundu.
Çalıştay sonrasında yapılan bilgi alışverişi ve tartışmalarla elde edilen veriler bir kitapçık olarak yayımlanacak.